Mestari & Kisälli -kilpailu yhdisti tradenomiopiskelijat ja markkinoinnin konkarit

22.1.2021

Mestari & Kisälli -kilpailu yhdisti markkinoinnin parissa uraansa aloittelevat tradenomit ja alansa konkarit. 

Markkinointiliitto ja Tradenomiopiskelijat järjestivät syksyllä 2020 yhteistyössä kilpailun, jossa opiskelijoilla ja vastavalmistuneilla oli mahdollisuus kysyä alansa konkareilta vinkkejä uralleen, sekä kuulla heidän kokemuksiaan markkinoinnin mielenkiintoisesta maailmasta. Voittajien kanssa toteutettiin haastattelut Markkinointiliiton MARK me -sisältöpalveluun.

Opiskelijoilta tuli ehdotuksia mestareista hyvin laajalla skaalalla nuorista vaikuttajista tunnettuihin julkisuuden henkilöihin. Haastateltaviksi valikoituivat vaatebrändi Makian luova johtaja Totti Nyberg, viestintätoimisto Ellun Kanojen perustaja Kirsi Piha ja Finders Seekersin markkinointijohtaja, sosiaalisen median vaikuttaja Pipsa Aro. Kisälleinä mukana olivat Jaakko Vanha-Viitakoski, Sundus Ahmed ja Anniina Eichenberger.

–  Haluamme tällä valinnalla antaa mahdollisimman monipuolisen kuvan siitä, mitä kaikkea markkinointi voi olla, kertoo Markkinointiliiton toiminnanjohtaja Sanna Laakkio.

–  Toivottavasti saamme myös innostettua markkinoinnin kisällejä verkostoitumaan entistä rohkeammin alalla jo kannuksensa ansainneiden ihmisten kanssa. Markkinoinnin parissa työskentelee Suomessa valtava määrä ihmisiä, jotka ovat erittäin halukkaita jakamaan ajatuksiaan ja osaamistaan. Pitää vain tietää, mitä oppia tarvitsee ja sen jälkeen kysyä ja kuunnella, Laakkio jatkaa.

Jalkaa oven väliin jo nuorena

– Innostuimme ajatuksesta heti. Meidän tehtävämme on tukea nuoria tradenomiosaajia uran alkuvaiheessa ja Mestari & Kisälli -konsepti, jossa nuoret kyvyt saavat oppeja alan parhaimmilta osaajilta, sopii siihen loistavasti, sanoo Tradenomiopiskelijoiden toiminnanjohtaja Eemeli Rajala.

– Jo opiskeluaikana ja uran alkumetreillä on tärkeää saada jalkaa oven väliin. Konkreettiset vinkit ja kannustus markkinoinnin parissa jo toimivilta on todella arvokasta nuorille ammattilaisille. Oli hienoa päästä tarjoamaan tradenomiopiskelijoille mahdollisuus verkostoitua markkinointigurujen kanssa ja ilo huomata, miten suurella sydämellä gurut lähtivät mukaan, toteaa Tradenomien viestintäpäällikkö Maarit Laakso.

KATSO HAASTATTELUT TÄSTÄ


Lisätiedot

Sanna Laakkio, toiminnanjohtaja, Markkinointiliitto, puh. 045 110 8811
Maarit Laakso, viestintäpäällikkö, Tradenomit, puh. 040 350 5975
Eemeli Rajala, toiminnanjohtaja, Tradenomiopiskelijat, puh. 040 756 5644

Tradenomit on yli 30 000 tradenomin yhteisö, jonka tehtävänä on luoda tradenomeille maailman parasta työelämää ja auttaa kaikin tavoin uralla eteenpäin. Tuomme esiin tradenomien monipuolista osaamista sekä vaikutamme tutkinnon laatuun ja arvostukseen. Tradenomiopiskelijat kuuluu Tradenomeihin itsenäisenä jäsenyhdistyksenä. Lue lisää: tradenomi.fi ja tradenomiopiskelijat.fi

MARK Suomen Markkinointiliitto ry on valtakunnallinen markkinoinnin ja kaupallisen ajattelun edistäjä. MARK on vaikuttanut suomalaiseen markkinointiin jo yli 90 vuoden ajan tukemalla jäsentensä ammatillista osaamista ja olemalla silta alan toimijoiden välilllä. Lue lisää: markkinointiliitto.fi