Best Seller -kilpailu myynnin osaamista kehittämässä

5.4.2017

Alkuerin kautta finaaliin edenneet myynnin korkeakouluopiskelijat kohtaavat loppukilpailussa ostajat 20 minuutin myyntikeskustelussa. Finalistit saavat ostajan profiilin tutustuttavakseen tuntia ennen suoritusta. Ostajana toimii yrityskumppanien tai korkeakoulujen edustaja, joka on etukäteen perehdytetty rooliinsa.

Best Seller Competition -myyntikilpailussa arvioidaan seuraavia asioita:

  • Aloitus – myyntitapaamisen hyvä haltuunotto ja keskustelusuhteen luominen
  • Tarvekartoitus
  • Ratkaisun esittäminen
  • Asiakkaan kysymysten käsittely
  • Myyntitilanteen päättäminen – sitoumuksen saaminen ja jatkosta sopiminen
  • ​Viestintä- ja vuorovaikutustaidot, yleisvaikutelma

Kilpailun tuomaristo koostuu mukana olevien yrityskumppanien sekä korkeakoulujen edustajista.

Myyntityön koulutusta ammattikorkeakouluissa on kehitetty tiiviissä yhteistyössä yrityselämän kanssa. Painopisteenä on ollut etenkin B2B-myynti, jossa on tärkeää ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa, oivaltaa asiakkuuksien luomisen ja kehittämisen mahdollisuudet sekä toimia tavoitteellisesti. Kiinnostus ihmisiin, jatkuva halu kehittää itseään sekä esiintymis- ja vuorovaikutustaitojaan ovat tärkeitä lähtökohtia menestyvälle myyjälle. Opiskelijalle valmennukseen ja kilpailuun osallistuminen on oiva tapa kehittää ja näyttää myyntiosaamistaan.

Kilpailu tarjoaa yrityksille hienon mahdollisuuden tutustua tulevaisuuden myynnin osaajiin sekä osallistua niin yrityksille kuin koko Suomelle elintärkeän myyntiosaamisen kehittämiseen.

Kisan järjestäjinä toimivat Turun AMK ja Haaga-Helian AMK vuorovuosina yhteistyössä yrityskumppaneiden kanssa.

 

Lue lisää kilpailun kotisivuilta http://bestsellercompetition.fi/
Kisaa voi seurata myös Twitterissä, Facebookissa ja LInkedInissä.
Tällä sivulla tullaan julkaisemaan blogeja kisaan valmistautumisesta eri henkilöiden näkökulmista.